سر چشمه ولایت

سر چشمه ولایت

معرفی غدیر و ولایت امیرالمومنین
سر چشمه ولایت

سر چشمه ولایت

معرفی غدیر و ولایت امیرالمومنین

سخنان حجت الاسلام والمسلمین مهندسی در برنامه سمت خدا


                              


سوال – با دستورالعمل هایی که شما برای حضور قلب در نماز ، وضو و اذکار گفتید ، الان می خواهیم یک نماز خوب بخوانیم و یک قدم به جلو بروییم . حالا ما باید در کجای زندگی مان دنبال آثار این نماز رشد کرده بگردیم ؟


پاسخ – ما در آمیزه های دینی مان بعنوان اصل بپذیریم . و آن این است که تمام آنچه که بعنوان عبادات مثل نماز ، روزه ، حج و همه ی آن چیزی که قالب های عبادی هستند ، اینها صرفا یکسری اعمال و رفتار خشک و بی خاصیت نیستند . اینها در حقیقت استانداردهایی هستند که اگر ما در وجودمان پیاده کنیم زمینه های رشد شخصیتی ما متناسب با آنچه که باید بشود انجام می گیرد .


ادامه مطلب ...

لیلة الرغائب




پیامبر اسلام(ص) مى فرماید: از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید، فرشتگان آن را «لیلة الرغائب» مى نامند.

چرا که وقتى یک سوم از شب گذشت، هیچ فرشته اى نیست مگر اینکه در کنار کعبه مشرفه آید آنگاه خداوند نظر مرحمت به آنان کند و فرماید: فرشتگانم! هر چه خواهید از من بخواهید.

فرشتگان گویند: بارالها حاجت و خواسته ما آن است که روزه داران ماه رجب را بیامرزى، خداوند متعال فرماید: آمرزیدم. اگر هیچ حادثه اى در ماه رجب رخ نمى داد، باز هم رجب ارزش خاص و ویژگى استثنائى خود را داشت، اما حوادثى در آن به وقوع پیوسته است که موجب شرافت و کرامت مضاعف این ماه شده است.

شهادت امام هادى(ع)، ولادت حضرت امام جواد(علیه السلام)، ولادت مبارک امام على(ع) در خانه کعبه معظمه در سیزدهم ماه رجب و ده سال قبل از بعثت، شهادت حضرت امام کاظم(ع) و بیست و هفتم این ماه، عید مبارکى است چرا که آخرین پیامبر برگزیده الهى حضرت محمد(ص) در این روز از جانب خداى متعال مأمور هدایت مردم و ابلاغ هدایت و رسالت الهى گردید.